Sydney

Ma condition ne me permet pas de: jouer à la roulette russe d'ouvrir un casino, d'entretenir une relation sexuelle avec Bill Clinton de m'échapper d'une revue de mode d'enfiler des baskets fabriquées en chine. Ma condition m'oblige à peine à bouger le petit doigt à enquêter sur ma concierge à attendre le bus, à relire le règlement me permettant d'accéder au code pénal, à enfiler mes chausset- tes dans le bon sens, à avoir une conversation correcte, à épeler intelligemment les mots « ATTENTION NE BOUGEZ PAS VOUS ETES FILMES «(voix atonale) D'ouvrir un compte en banque, d'escalader les murs, de fumer et de boire avec excès. Je suis un héros de conte populaire. Vendu à 340000 exemplaires l'année je suis le record de vente des grands magasins depuis 40 ans. A la question : Quelle est la couleur du cheval blanc d'Henri IV ? Question... Réponse....Si l'on parle de moi à la télé c'est pour dénoncer les excès de.... tendresse de vertu et de haine. Je suis un héros populaire emprunté 3 350 000 fois l'année - Agée de 2O1 ans ; Mon histoire est celle de la répétition. Autant de princes charmants que d'histoires vécues. Je dors plus que je ne vis. J'attends plus que je ne dors. Ma vie ne tient que parce que l'on veut bien m'emprunter. Je suis une histoire à répétition. Je suis la.... répétition, les forêts sont immenses........ les couteaux par milliers........ à moi les remake, les attentats, les coupures de presse les petites vengeances et les grandes jalousies, le prix du calva, les accidents de la route, les cris dans les chaumières. Je suis un rescapé de l'holocauste, je déteste les nains et les pères abusifs j'adore ce qui est laid, je déteste ce qui est beau ! De 30 a 100 kg, mon numéro de sécurité sociale est le vôtre vos désirs sont les miens. J'ai rêvé que je couchais avec Dirk Bogart Sofia Loren Lauren Bacall. Je suis un héros populaire, je vous regarde, vos souvenirs, vos maladresses, vos espoirs, vos railleries. Je suis un héros populaire en voie d'extermination. Je suis l'espoir de milliers d'enfants Le sommeil éternel, les 8 heures trente précises, les repas mal digé- rés les petits suisse écrasés sur le sol, les tartines renversées, les pères et les mères abusifs, les excès de tendresse, la foire du trône, le jardin d'acclimatation, le cours de la bourse, l'espoir de milliers d'en- fants, la survie de million d'adultes ...........Je suis la mémoire de vos ancêtres, l'attraction des peep show. Je suis ce que vous êtes, quand vous pleurez, je pleure..............., Je suis un produit de consommation courante...... Je ? retour - ... à la case départ Miroir, miroir quelle est la plus belle en ce miroir......, qu'elle est la plus belle en ce miroir ... miroir qu'elle est la plus belle en ce miroir ........(quelqu'un vient lui donner un grand coup de pieds, Blanche-Neige crache son morceau de pomme coincé dans sa gorge) , et ça recommence .....................

Blanche-Neige

suite d'actions et de performances,

initiée par Catherine Baÿ

Catherine Baÿ

Catherine Baÿ lives and works in Paris.
After studying theater (École Jacques Lecoq, Philippe Gaulier, Antoine Vitez), ethnology (Jean Rouch) and dance (Marcia Barcello, Philippe Decouflé, Milly Nichols), Catherine Baÿ spent about 10 years developing her work as a choreographer and director. Her work has led her to experiment in different forms (choreography, performing, directing, video, cabaret), and to collaborate with artists from various disciplines.
From 1987 to 1994, Ms Baÿ orchestrated performances and events in different types of spaces, such as swimming pools, nightclubs, vacant lots, and in the galleries of Yvon Lambert and Anne de Villepoix.

She collaborated with plastic artists (Combas, Jean-Charles Blais, Sylvia Bossu),
architects (Laurence Bourgeois, Pascale Lecoq), and dancers/actors (Alain Rigout, Amy Garmon et Laurence Levasseur), among others.

Since 1994, she has been developing a body of work specific to the codes of representation. In Relief ou le discours sur l’éloquence, she dissects the distances between the intimate versus social body while observing political men’s postures during the 1995 French president’ elections. Ainsi parlait Eliane et Lulu, developed with Marco Berrettini and Kolatch, plays on the confrontation of unique bodies on stage. In 1999, she choreographed Nains mode d’emploi, a show that takes place in a display window, in which Ms. Baÿ elaborates on a complex stage device that establishes a dialog between a video screen and the actors, exacerbates the clown motif, and concentrates on the satirical approach of the world of choreography.
Ms. Baÿ’s reflections on the elaboration of events call for new representation and production modes. With this in mind, she opened, with Gilles and Roël Stassart, Window in 1999, a pro ...

  http://catherinebay.blogspot.com/

 

Roël Stassart

Graduate of the Ecole Nationale de Création Industrielle.
Graduate of Ecole Boulle.
Learning of Arts et Metiers.

Inventor in many directions, Roel Stassart realises scenographies, accessories and special effects for choregraphy, museography and events.
Passionated by art and architecture, he makes some objects for many artists and directs amenagement of architectural yards.

  http://transform.pro/

 

Ludovic Germain

Fascinated by the « rumble » of the old fridge, by the stammer of the pressure-cooker and by the plastic swish of shoes, Ludovic has immediatly dreamt about acoustic waves.
After studying industrial design (École Nationale Supérieure de Création Industrielle), he has been interested in sounds which could be emitted by the daily objects : from the « ploke » of a lighter to the « Klic-kloc » of a blinker, as well as in the conception of acoustic environement.
His agency Laps is today specialized in sound design and psychacoustic.
Mixing random sounds and prepared-vibrancys, he creates the major part of the soundtracks for Blanche-Neige, trying to integrate his sonorous signature. A noise in your eyes.

  http://laps-design.com

 

Thomas Courcelle

Born on April 26th, 1971.
Leaves school in 1988 without graduation.
Becomes editor in 1993.


At the same time as the money-getting job of editor for video-clips, publicity, as well as television, Thomas Courcelle takes part in independant movies projects.
Active member of an experimental artistic group (Laps) until its winding-up in 2002, he has created Isotom Productions in 2005.


  http://web.me.com/thocourcelle

 

Samantha Barroero

Samantha Barroero
Samantha Barroero is in charge of the diffusion and the production of the Snow White project.

She has been working as an artistic director for the Brownstone foundation for 10 years; she is an independent curator in charge of several projects with different artists.
Since 2002, Samantha and Catherine Bäy have been collaborating and in 2009 they founded the Labo a235, an organisation about research and diffusion of performance art.
She joined the Snow White project on January 2010.